Welkom op onze blog!!!

The Secret Garden....behalve een super nummer van Depeche Mode, was het de naam van ons eigen pension op Rhodos. Helaas bleef het bij een droom en is het pension er niet gekomen.
Daarom maken wij nu van onze nederlandse achtertuin onze eigen Secret Garden.
Op deze blog kun je alles lezen over onze emigratieplannen en hoe het zoeken eindigde in augustus 2009 en wat er daarna in onze tuin allemaal verandert....

maandag 20 oktober 2008

Geen nieuws....dus gewoon doorwerken....


In afwachting van een mailtje uit Rhodos werk ik gewoon lekker door aan de kerstkaarten. Bijna alle bestellingen heb ik verwerkt (nou ja...bijna, ik moet echt doorwerken hoor, haha). Inmiddels zijn er ruim honderd kaarten besteld, jullie zijn geweldig!!!
Er komen bijna dagelijks nieuwe kaarten bij, ook weer nieuwe stijlen, hopelijk voor iedereen wat wils.... ik ben het nog lang niet zat, vooral nu onze Rhodos-spaarpot en -rekening zich echt gaan vullen. Het is voor een goed doel en het leek eerst geen zoden aan de dijk te zetten, maar als jullie zooooveel kaarten kopen, ja, dan gaat het toch hard.

Natuurlijk werken we ondertussen door aan de taal, aan het ondernemersplan en aan het emigratiewerkboek. Bijna alle papieren voor de "financiele meneer" zijn binnen, dus die kunnen dan naar het vertaalbureau. Dan kunnen we weer een stapje verder gaan. Maar ja....ik verwacht er niet te veel van, we hebben nou eenmaal een minisalarisje en krijgen hier ook geen lening. Ik heb een tijdje terug zo'n online formulier ingevuld ergens waarmee je kon berekenen hoeveel je kunt lenen. Ik kreeg vrij snel het antwoord.....we konden het enorme bedrag van 1000 euro lenen. Ik weet het, daar kun je veel mee doen, maar toch werd ik er lichtelijk verdrietig van. Maar ja, laat hem daar maar uitzoeken wat de mogelijkheden zijn, je weet maar nooit....

We blijven wachten en duimen en duimen en wachten...en werken...

2 opmerkingen:

Pamela zei

Kun je de slideshow verdelen in twee delen, nog te koop en verkocht? Dan is het makkelijker door te bladeren en hoef je niet alle 60 kaarten te zien om die paar eruit te halen die eventueel nog wel te koop zijn...

Ja, ik weet dat ik er al 30 heb gekocht, maar het zijn er nog wat te weinig. Maar ik heb geen zin om al die 60 kaarten door te spitten. ;-)

Groetjes, Pamela

richard en elvira zei

Ooooooh, jij bent ernstig!!! Hahahaha.....maarruh, dat ze verkocht zijn betekent niet dat ik ze niet nog een keer kan maken, alleen zal ie dan niet helemaal exact precies hetzelfde zijn, bovendien heb ik er hier nog wel meer liggen dan die in de gallerij staan, dus je hoeft in principe niet te kijken of ze wel of niet verkocht zijn....gewoon kijken welke nummers je het leukste vindt. Ik ga strax wel even alle "dubbele" eruit halen, want ik had in het begin natuurlijk heel enthousiast alles erop gezet, dat doe ik nu niet meer.....denk dat het dan wel makkelijker wordt...

Het is alleen zo als je precies dezelfde wilt het lastig zal zijn, omdat ik niet alles precies dubbel heb, het zijn en blijven restjes...hihihi