Welkom op onze blog!!!

The Secret Garden....behalve een super nummer van Depeche Mode, was het de naam van ons eigen pension op Rhodos. Helaas bleef het bij een droom en is het pension er niet gekomen.
Daarom maken wij nu van onze nederlandse achtertuin onze eigen Secret Garden.
Op deze blog kun je alles lezen over onze emigratieplannen en hoe het zoeken eindigde in augustus 2009 en wat er daarna in onze tuin allemaal verandert....

woensdag 12 november 2008

Zou het nu dan toch echt????

Oh jongens, het wordt toch weer spannend. Een lange mail uit Rhodos. Onze makelaar heeft met meneer Mango gesproken over het pension/internetcafe. Onze zorgen over het internetcafe gebeuren zijn ongegrond volgens meneer Mango (Dimitris heet ie). Het is zeker geen internetcafe, maar vooral pension. Er komen wel toeristen voor de WiFi (eigenlijk alleen maar positief) maar het is geen honk voor studenten of jongeren. Het bar/cafetaria gedeelte is nu in de winter dicht, maar je zou het open kunnen laten. Maar de inkomsten van de kamers alleen is genoeg om de magere maanden te overbruggen. Het pleintje voor het pension wordt begin volgend jaar helemaal opgeknapt (we wisten al, dat ze veel gaan opknappen in de oude stad de komende jaren).

Anders dan bij de andere panden, koop je hier echt het bedrijf en huur je alleen het pand. Ik vind dit zelf toch wat "safer" klinken, vooral omdat je hier wel alle papieren en rekeningen krijgt. Ik heb inmiddels uit een horecatijdschrift geleerd dat als je een pand huurt je goed moet kijken naar de plannen van de eigenaar, dus mochten we echt positief zijn, dan gaan we erheen.... hij wil ook graag met ons praten en geeft ons nog even bedenktijd nu. Ik las ook in datzelfde blad dat het verstandig is om voor de huurbeschermingsperiode te huren of langer. Dat is in Nederland vijf jaar en in Griekenland, voor zover wij weten zes jaar. Dan niet automatisch tot een contract van onbepaalde tijd over laten gaan, want dat is opzegbaar (niet zomaar, maar toch) maar gewoon telkens voor vijf (in Griekenland dus zes) jaar te verlengen. Zo zie je maar dat het lezen van de Nederlandse vakbladen best wel zinvol kan zijn.....Eigenlijk wisten we het wel, maar ik ging er vanuit dat het positief is als je een contract voor onbepaalde tijd hebt....niet dus....

Ik ben dus weer helemaal hyper, want ik zie het wel zitten. Dimitris had alleen maar een ding te zeggen dat negatief zou kunnen zijn. De kredietcrisis. Uiteraard, daar staan wij ook bij stil. Maar zoals hij zegt... "de oude stad werkt altijd"....en studenten zijn er ook altijd, ik denk dat we er wel door komen.

Ik ga dus weer snel kaarten maken, en blijven jullie ze dan alsjeblieft bestellen, want het zou dus zomaar kunnen zijn dat we ervoor gaan!!!!!!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Spannnneeeeend.....

groetjes,

Cynthia

Anoniem zei

dan toch maar champagne koudzetten??

Claudje zei

oeh zeker heel spannend zeg!!!!

Anoniem zei

Ik hoop dat dit dan eindelijk de kans is waar jullie zo naar uitkijken! Ik blijf elke dag kijken of er weer nieuws is. :-)

Groetjes, Pamela