Welkom op onze blog!!!

The Secret Garden....behalve een super nummer van Depeche Mode, was het de naam van ons eigen pension op Rhodos. Helaas bleef het bij een droom en is het pension er niet gekomen.
Daarom maken wij nu van onze nederlandse achtertuin onze eigen Secret Garden.
Op deze blog kun je alles lezen over onze emigratieplannen en hoe het zoeken eindigde in augustus 2009 en wat er daarna in onze tuin allemaal verandert....

donderdag 6 november 2008

Spannend morgen? Of toch niet?

Is het nou wel of niet spannend morgen. Morgen gaat de eigenaar van het laatste pension dat we doorgemaild kregen (zie berichtjes hiervoor) definitief de beslissing nemen of ie wel of niet gaat verhuren.
Ikzelf vind het eigenlijk toch wel spannend, want ja....... ik wil wel. Tuurlijk kan het enthousiaster, maar ik zou er toch wel willen kijken. Als de eigenaar het ziet zitten met ons, denk ik dat we ons gezicht moeten laten zien en gewoon voor onszelf kijken of het wat is.
Het kan in het echt natuurlijk ook positiever uitvallen. Maar ja, Richard ziet het nog niet zitten.
Oftewel, ik ben toch een beetje zenuwachtig, maar eigenlijk voor niks....hahaha....
Ik stort me maar op mijn scrapwerk, heb vandaag weer een aantal foto's van Rhodos weggewerkt en dat moet ik eigenlijk niet doen....ik krijg er echt heimwee van. Klinkt dat raar? Ik heb geen heimweegevoel naar een leuke vakantie, maar echt een gevoel van "ik mis thuis"..... heel dubbel, want het gaat hier hartstikke lekker, Dafni heeft het naar haar zin op school, Dymion gaat zo lekker kletsen (ook grieks, hoor, haha) en sja....

Pfoe, het blijft moeilijk, het duurt nu te lang. Ik merk dat ik te weinig werk in mijn emigratiewerkboek en de griekse cursus blijft ook weleens een paar dagen uit beeld. Ik vind het ook erg moeilijk om het nu voor de kinderen "levend" te houden. Ze zeggen zelf wel dat ze in Griekenland gaan wonen, maar juist voor de kinderen moet het natuurlijk een beetje lopen.
Ons doel, voor komend seizoen iets hebben....ik vrees dat het niet gaat lukken. Dat betekent dat we het over de zomer gaan tillen tot volgend laagseizoen... En dat duurt me echt veeeeel te lang.....

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik duim hard voor jullie. Ik hoop dat jullie snel iets vinden waar je gelukkig kunt worden.
Ik ken het heimwee gevoel wel hoor. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik thuis kom als we Frankrijk binnenrijden, zeker als we "ons" district inrijden. :-) Maar we zullen zeker de eerste tien jaar niet die kant heen verhuizen. Ik hoop dat jullie wel de kans krijgen en nemen om je droom waar te maken!!!!
GRoetjes, Pamela

Anoniem zei

Heb je al iets gehoord?

groetjes,

Cynthia

L4a zei

Nog geen nieuws.....net nog even een mailtje gestuurd, maar ja, tis natuurlijk heel grieks om niet meteen op zeven november iets te laten weten, aaaaaaargh....hahahaha