Welkom op onze blog!!!

The Secret Garden....behalve een super nummer van Depeche Mode, was het de naam van ons eigen pension op Rhodos. Helaas bleef het bij een droom en is het pension er niet gekomen.
Daarom maken wij nu van onze nederlandse achtertuin onze eigen Secret Garden.
Op deze blog kun je alles lezen over onze emigratieplannen en hoe het zoeken eindigde in augustus 2009 en wat er daarna in onze tuin allemaal verandert....

dinsdag 14 juli 2009

En weer terug op Rhodos!!!

Het is net of we er al weer weken zitten, maar we zijn zondagmiddag pas aangekomen. Heerlijk!
Midden in de nacht op, dat was voor de kinderen toch wel spannend en bijzonder, het parkeren op schiphol ging prima, we konden zo in de shuttlebus stappen en in no time stonden we in de vertrekhal.
Het inchecken ging supersnel, omdat we dat thuis al hadden gedaan, dus we hoefden eigenlijk alleen de bagage af te geven.
Toen nog even wachten op het boarden, maar toen we eenmaal onszelf in het vliegtuig hadden geinstalleerd, was het allemaal toch wel heel echt voor de kids...
Allemaal nieuwe dingen en kadootjes en snoepjes vonden ze in hun rugtasjes, ze vermaakten zich best. De meisjes hebben nog wat geslapen, maar Dymion was lekker actief. Maar wel heel lief. Het toilet was wel eng, maar ook dat is allemaal weer gelukt, Dymion is droog overgekomen, hahaha...
Op het vliegveld aangekomen hadden we zo weer de tassen en koffers te pakken, alleen de buggy kregen we niet uitgeklapt...kapot...ach ja.
We zagen geen reisleidster van Vaya, al hoopten we eigenlijk dat Christie er zou staan, die is nl tegenwoordig ook reisleidster.
We liepen toen zelf maar naar de bussen en daar stond een Vayabus, papiertje laten zien aan de chauffeur, ja hoor, stap maar in...
Toen de reisleidster de bus in kwam (helaas, geen Christie) vertelde ze dat de eerste stop Valsami zou zijn en dan door naar de oostkant van het eiland...euh...nou, ik denk dat we verkeerd zitten, hoor...en idd we zaten in de verkeerde bus, maar de chauffeur wilde wel even stoppen bij ons appartement, en dus waren we na vijf minuten al ter plekke. Het personeel was heel enthousiast en blij en we voelden ons natuurlijk weer meteen thuis.
Helaas hebben we toch niet dezelfde kamer als vorig jaar, waardoor we op de kamer nét geen bereik hebben en we in de lobby moeten zitten om te kunnen bloggen, mail lezen en dingen op te zoeken.
Geen youtube voor de kindjes dus.....maar ja, het is lekker weer en ze vermaken zich tot nu toe uitstekend met de kleurtjes en kleurboeken en andere dingen die we hebben meegenomen.

Zondagmiddag zijn we na het uitpakken en een drankje lekker naar het strand gegaan, Dymion en Dafni durfden niet zo goed de zee in, maar Phaidra vond het geweldig, dus heb ik met haar in de branding gezeten. Ik heb dus nu wel heerlijke zachte gescrubde billen, hahahaha....(auw).

's Avonds hebben we lekker de bus gepakt om naar Rhodos stad te gaan. Prijzen waren nog niet veranderd sinds vorig jaar, dus voor vier eurootjes hadden we een leuke trip. Beetje rondgewandeld en via mijn favoriete ingang de oude stad in.
Eros zat er nog, zelfde eigenaar als vorig jaar en ze herkende ons meteen, wat natuurlijk ook weer meteen gezellig was! Kids lekker aan de appelsap (echt de lekkerste en grootste appelsap van heel Rhodos volgens mij, hahaha) en wij aan de cola... de eerste fles ouzo was in het appartement al aangebroken en de eerste fles samoswijn had ik daar al op...ahum).

In het donker weer met de bus terug en toen nog even lekker op het balkonnetje zitten. De kids gingen met minimaal gemor slapen.

Maandagochtend uiteraard weer lekker vroeg wakker, maar toch wel lekker hoor en heel anders dan "thuis". We waren al heel vroeg in het zwembad en de kids hadden het helemaal naar hun zin. Tegen tien uur gingen we weer naar het appartement om ons een beetje aan te kleden en op te frissen want de reisleidster zou om half elf hier zijn voor het praatje. Niet dat we daar normaalgesproken oooooit naar toe gaan, maaaaarrrr..... Christie zou het praatje doen en dat wilden we natuurlijk niet missen en bovendien konden we dan meteen een afspraak maken...
Het was erg leuk om haar weer te zien en ze deed 'het praatje' super. Daarna nog eventjes gekletst en voor woensdag een afspraak gemaakt. We ontmoeten haar dan aan het eind van de dag in Afandou.
We hebben meteen maar bij haar een auto gehuurd (toch wel handig zo iemand die van alle markten thuis is hahaha) en we kregen ook een formulier mee voor de buggy, misschien krijgen we nog wat vergoed.
Daarna zijn we wat boodschapjes gaan doen en de rest van de middag zijn we in het appartement gebleven. Ondanks dat het balkon de helft kleiner is dan vorig jaar, is het er heeeeerlijk.

Ik heb zelf gekookt vandaag, errug lekker, het was heel simpel, een kant en klare zak uit de vriezer van pasta en inktvis, maar zelf een beetje opgeleukt met tomaat, ui en kruiden. Choriatiki erbij en smullen maar weer. Ik wilde eigenlijk nog wel een beetje wandelen, maar de kids gingen gewoon lekker op tijd naar bed, behalve Dymion die nog een beetje ondeugend was, maar uiteindelijk toch ook wel ging slapen.

Ook wij hebben het niet laat gemaakt, maar vanmorgen wel heeeeeeerlijk uitgeslapen, volgens mij wel tot zeven uur ofzo hahahaha....
Weer lekker vroeg naar het zwembad en om twaalf uur een drankje in de zwembadbar en daarna internetten, boodschapjes en lunch. Een middagdutje voor Dafni en papa en ik met Dymion en Phaidra naar de lobby om deze blog te schrijven....

Morgen verder...dan hebben we het autootje en ik heb eigenlijk geen idee hoe laat we thuis zullen zijn.....

avrio!!!

Pamela zei

Wat een heerlijk verhaal weer. Jullie genieten duidelijk volop daar. Ik blijf duimen voor een mooi pand daar voor jullie, zodat wij ook eens kunnen komen kijken. :-)