Welkom op onze blog!!!

The Secret Garden....behalve een super nummer van Depeche Mode, was het de naam van ons eigen pension op Rhodos. Helaas bleef het bij een droom en is het pension er niet gekomen.
Daarom maken wij nu van onze nederlandse achtertuin onze eigen Secret Garden.
Op deze blog kun je alles lezen over onze emigratieplannen en hoe het zoeken eindigde in augustus 2009 en wat er daarna in onze tuin allemaal verandert....

zaterdag 13 september 2008

En nu wachten op groen licht!!!!!

Hoera, we hebben de financien rond.....wat geld betreft kunnen we, nu nog een positief antwoord uit Griekenland....ze is lekker vlot, dat weten we inmiddels (de eigenaresse dus, de makelaar doet gewoon haar best) dus we zullen wederom geduld moeten hebben.

Maar het is nu gewoon zooo spannend, dat je hier in huis echt een heeeeeeel scherp mes nodig hebt, want hij is echt niet te snijden!!!!!!!
Ook al zou het dit toch niet worden (waarom duurt het anders zo lang voor ze antwoord geeft?) dan weten we in elk geval dat we wat financien betreft niet meer in de zenuwen hoeven te zitten. We weten wat wel en niet kan en we kunnen de magere maanden doorkomen zonder echt op een houtje te hoeven bijten.
Dat opknappand gaat dus gewoon niet, maar dat is niet zo raar, want als je alles daar zou laten doen en met alles wat erbij komt kijken ben je 100.000 euro kwijt. Op zich natuurlijk nog niet gek, want het pand wordt compleet gereconstrueerd zo'n beetje...maar goed, zoveel geld hebben we gewoon niet, bovendien moet je dan nog beginnen. Met niks.....

Tuurlijk, met die 10% regeling zijn we helemaal niet blij, maar wij gaan onze eigen klanten werven, dat zouden we met zo'n opknappand toch ook moeten. Dan betalen haar klanten gewoon lekker 10% extra....

Ondertussen zit ik me weer suf te leren op mijn grieks en moet ik ook het ondernemersplan gaan bijwerken en verder met mijn emigratieplan. Ook barst mijn hoofd uit elkaar van de scrapinspiratie, dus de dagen zijn te kort. Gelukkig maar, want de tijd kan nu niet snel genoeg gaan........

Zodra ik wat weet....... horen jullie het meteen!!!!!

Liefs, Elvira

1 opmerking:

Pamela zei

Fijn dat je in ieder geval nu weet wat je financiele ruimte is. Nu maar weer verder duimen!!! Jennifer zag er trouwens super uit, zal proberen een foto te plaatsen op het blog. :-)