Welkom op onze blog!!!

The Secret Garden....behalve een super nummer van Depeche Mode, was het de naam van ons eigen pension op Rhodos. Helaas bleef het bij een droom en is het pension er niet gekomen.
Daarom maken wij nu van onze nederlandse achtertuin onze eigen Secret Garden.
Op deze blog kun je alles lezen over onze emigratieplannen en hoe het zoeken eindigde in augustus 2009 en wat er daarna in onze tuin allemaal verandert....

woensdag 3 september 2008

Goeie vraag...

In ons werkboek "Bewust Emigreren" kwam ik de volgende vraag tegen:

Welke 3 plezierige, kleine acties kun je vandaag nog doen om je nieuwe leven wat dichterbij te halen? Zoek iets wat je energie geeft, leuk is en eenvoudig......

Nou, dat is dus nog niet eens zo eenvoudig...hahaha....maar 1 dingetje wist ik wel. Even wat op ons emigratieblog posten. Je verhaal kwijt kunnen is leuk en eenvoudig en oke...het geeft geen energie, maar kost ook geen energie......
Nog niks van de makelaar gehoord dus....ik denk dat ik zo toch maar even een mailtje eraan waag. Dat ene pension krijg ik niet uit mijn hoofd en Richard ook niet. Toch maar even zeggen dat we het toch wel echt willen en dat de eigenaresse misschien toch nog om te praten is. En anders zou ik het heel fijn vinden als er gekeken gaat worden naar mogelijkheden om het te kopen. Dan hebben we tenminste met de eigenaresse niks meer te maken....

Ondertussen ga ik stapje voor stapje door het emigratiewerkboek heen. Dat valt niet mee, kan ik je wel vertellen. Het gaat heel diep en er wordt ook ergens gezegd dat je vaak hard aan het werk bent, op praktisch EN op emotioneel gebied.....en dat is waar.
Het gekke is dat, als ik hier naar buiten kijk, onze mediterrane tuin in, en de olijfboom in de wind zie bewegen, ik dan een soort melancholiek gevoel krijg. Zou het heimwee zijn? Ik denk namelijk dat ik ergens diep van binnen al afscheid heb genomen van Nederland. We hebben geprobeerd om in de achtertuin een griekse sfeer te scheppen, maar dat lukt natuurlijk nooit helemaal. Ik weet wel, dat planten en het weer niet de reden zijn waarom we willen vertrekken, maar toch draagt het bij aan een soort gevoel van welbehagen.

Okee....ik ga even wierook branden......

Geen opmerkingen: