Welkom op onze blog!!!

The Secret Garden....behalve een super nummer van Depeche Mode, was het de naam van ons eigen pension op Rhodos. Helaas bleef het bij een droom en is het pension er niet gekomen.
Daarom maken wij nu van onze nederlandse achtertuin onze eigen Secret Garden.
Op deze blog kun je alles lezen over onze emigratieplannen en hoe het zoeken eindigde in augustus 2009 en wat er daarna in onze tuin allemaal verandert....

woensdag 10 september 2008

Het gaat het niet worden.....denk ik.....

Net een mailtje gekregen, er moet echt veeeeel opgeknapt worden en omdat je in een ridderstad zit, zijn er dingen die je niet eens zelf MAG doen. Subsidie is helaas niet mogelijk, althans, het is alleen maar rendabel bij grotere verbouwingen.
Nou vind ik dat niet eens zo ernstig allemaal.....er is toch een hoop wat je zelf zou kunnen doen en het hoeft niet in een dag af. Want, nog steeds is de eigenaar bereid om pas huur te vragen als we kunnen gaan draaien.
Maar wat mij wel afschrikt, is restaurant Socrates Garden, dat, zoals de naam doet vermoeden, een prachtige tuin heeft, met fonteinen en al....en daar zouden wij dan dus pal tegenover zitten, met onze kleine "secret garden"..... okee...we hebben geen restaurant, maar willen wel mezzes serveren, maar daar heb ik dan een hard hoofd in, met zoiets op rolafstand....
Bovendien lijkt Socrates Garden wel erg op Secret Garden....niet dat wij die naam "moeten", maar het is eigenlijk wel wat we willen zijn, een verborgen oase van groen en rust, maar ja...die zit daar dus al, al kun je daar niet overnachten natuurlijk....

Ooow.....wat een ellende, nou ja, we gaan vanavond natuurlijk met de Jackpot aan de haal, dus eigenlijk maakt het niet zoooveel uit...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeetje dat schiet niet op zeg.
Maar ik wil me nergens mee bemoeien of zo. Maar als ik naar Griekenland zou gaan verhuizendan zou ik daar eerst een woning te huren en proberen om bij een baas te gaan werken. Dan kan ik zelf ook kijken ( zo een typje ben ik dan ) naar een pand.Wat jullie doen kan ik niet ik kan niet in Nederland afwachten als ik graag in Griekenland wil wonen en werken.
Maar dat mijn mening.
Dus is het iets voor jullie om gewoon in Griekland woning te huren en voor een baas werken dan jullie ook kijken voor een pand. Ik denk dat jullie kindern ook staan te springen om terug te gaan of heb ik dat mis?

Liefs Natas
Liefs Natas

richard en elvira zei

Hihihi, hebben we ook over nagedacht, maar de drang om juist niet meer voor een baas te werken is toch nog net ietsje groter.... Bovendien zijn we hier al zoveel jaren mee bezig, dat we het geduld maar gewoon even moeten opbrengen voor het perfecte pandje......
Hopelijk belt, sms-t of mailt de makelaar snel terug met goed nieuws.....

Groetjes, Elvira